Saturday, September 24, 2011

Pesanan Seorang Abang Kepada Adiknya

Assalamualaikum WBT.....

Sudah lama tak up date blog nie...kalaulah blog nie merupakan sebuah taman, rasenye mungkin dah dipenuhi dengan semak samun, tapi nasib baiklah blog nie bukan taman.... (^_^)  tetap macam dulu, malu untuk mencoretkan sesuatu. Tetapi akan cuba melakukan sedikit perubahan..

Ketika ini, perasaan x keruan, disebabkan gabungan pelbagai emosi  (sedih+marah+takut+benci=???) but masih kongruen iaitu masih seimbang....hehehehe.... Sudah 2 minggu duk kat BUKIT ILMU nie, dah macam2 dugaan yg datang.... kadang2 hampir rebah, namun cepat je hati ini membisikkan kata2 hikmah..."ingatlah sy ALLAH sentiasa bersamamu." seperti ada kekuatan lain, sy bersemangat mengharungi dugaan itu. Ditambah pula dengan pesanan seorang abang yg jauh dimata tapi dekat dihati:

"sy belajar baik2, kalau kita buat perkara baik InsyaAllah ALLAH SWT akan balas dengan sesuatu perkara yg baik. Jujurlah dgn diri sendiri. sekiranya ada masalah, ingat itu adalah dugaan ALLAH utk kita. semakin banyak takwa kita semakin banyak dugaan yg ALLAH uji kepd kita, seseorang itu tidak dikira bertakwa, sekiranya tiada dugaan"

Thanks to my Brother, I hope that U will return safely to their families. May ALLAH bless U.




No comments:

Post a Comment